Rezervace a rozpis lekcí 

Rozpis jednotlivých lekcí najdete v našem rezervačním systému na https://studioblanka.inrs.cz/rs .

Je to jednoduché. Nahoře vlevo klikněte na záložku PŮDA JÓGA (hned vedle záložek Tělocvična a Kruháč) a dostanete se přímo na rozvrh jógových lekcí. Pak už jen vybírejte a rezervujte si své místo. Při příchodu na lekci se prosím nahlaste na recepci Studia Blanka (v přízemí, tak jak jste zvyklí), vystoupejte schody do nejvyššího patra a vstupte! Budeme se na vás moc těšit! 😊

PS: Na všechny lekce budete potřebovat pouze podložku. Pokud nemáte vlastní, rádi vám zapůjčíme naše - nebojte, máme jich dost!

PS2: Jakmile vstoupíte do prostor Půdy, prosíme o klid a respekt vůči ostatním. Děkujeme, že ztišíte i své mobilní telefony.

 

Jaké lekce u nás najdete?

ASHTANGA jóga

Ashtanga jóga je dynamická jóga, která vychází z původní Hatha jógy. Jde o dokonale sestavený sled ásan, které na sebe navazují a vzájemně se doplňují. Sestava se stále opakuje, pravidelnou praxí pak v ásanách pozorujete pokroky. Ásany lze modifikovat a provádět v jednodušších variantách, proto je vhodná i pro začátečníky, kteří pokud dodržují pokyny a poslouchají své tělo, lekci zvládnou. Musíte počítat s tím, že lekce je intenzivní a bude tedy i fyzicky náročnější. Důležité pravidlo je neporovnávat se s ostatními, každý člověk praktikující jógu je na svém stupni pokročilosti a tudíž zvládá pozice, jak nejlépe umí právě teď, ne víc ani ne méně. Lekce Ashtanga jógy pro vás vedou lektorky Magda (pondělí, vedená lekce) a Blanka (pátek pro začátečníky + středa, vedená lekce).

 

HATHA jóga

Hatha jóga pro zdravé pánevní dno s Magdou (pondělí 17:15)

Jemná jóga zaměřená na posílení svalů pánevního dna. Lekce, ve které se naučíte nejen základy hatha jógy, správné postavení jednotlivých asán a dechová cvičení, ale osvojíte si i základy posilování pánevního dna. Pánevní dno je velmi důležité pro správné držení těla, jeho správná funkce pomáhá zmírnit potíže s menstruací, hormonální nerovnováhou, inkontinencí atd. Pomůže ženám po porodu vrátit se zpátky do kondice. Lekce je vhodná pro ženy v každém věku, od dívek po seniorky (je bezpečná i pro ty, které trápí diastáza). Lekci vede lektorka Magda.

Hatha jóga s Luckou (úterý 17 hod)

Hathajóga je pomalejší a klidnější styl jógy vhodný i pro úplné začátečníky. Spojuje dech s delší výdrží v jednotlivých ásanách. Každá lekce začíná protažením těla a dechovým cvičením, které má očistné účinky jak pro tělo, tak i pro vaši mysl. Následuje sestava ásan, které mají za úkol zapojit každý sval v těle a zklidnit naše myšlenky. Každá lekce je jiná a příjemně plyne, až do závěrečné relaxace. Pokud máte za sebou náročný den, je tato lekce přesně to pravé pro vás. Lekci pro vás povede lektorka Lucka.


POWER jóga

Dynamická lekce, ve které se snoubí síla a harmonie pohybu. V této lekci dochází k protažení celého těla, zeštíhlení svalů a odbourávání podkožního tuku. Pravidelné cvičení podporuje správné fungování vnitřních orgánů, zrychluje metabolismus, pomáhá proti bolestem zad, uvolňuje páteř a zlepšuje správné držení těla i celkovou fyzickou kondici. V neposlední řadě napomáhá odbourání stresu a navozuje příjemný pocit uvolnění. Touto lekcí vás bude provázet lektorka Magda (čtvrtek 18 hod).

JIN jóga

Jin jóga je jemná jóga. Má léčivý charakter. Pomáhá dostávat tělo do rovnováhy a podpořit ho tak v samoozdravných procesech, které jsou tělu vlastní. Je založená na přesném nastavení pozice a setrvávání v pozicích 2- 5 minut (i více, podle situace). Pomáhá uvolňovat staré i nové bolesti a spolu s Jangovými pozicemi uvádí tělo do rovnováhy. V tomto typu jógy se používají různé pomůcky k podkládání, tak aby byly pozice pohodlné. Je vhodná pro sportovce, jako kompenzační cvičení. Je vhodná také pro klienty, kteří mají jednostranné či sedavé zaměstnání, u nich je ale nutné ještě přidat posilovací nebo aerobní lekci.

Vzhledem k možnostem použití pomůcek pro vytvoření pozice je Jin jóga určena pro každého člověka bez ohledu na věk, pohlaví a zdravotní omezení. Jin jógu si můžete vychutnat každý pátek (v 18 hod), s lektorkou Blankou.


FASCIAL jóga

Fascial jóga je styl jógy, který využívá poznatků o vlivu fascií v lidském těle na všechny funkce organismu. Podle nových poznatků vědy, může fasciální systém člověka za 80% bolestí, které nemají žádné jiné vysvětlení. V lekci používáme Rollery, Yoga wheels a masážní míčky pro uvolňování spoušťových bodů, a přetížených fascíí. Jóga je určena i pro klienty s bolestmi pohybového aparátu, ale také pro uvolnění svalového napětí po namáhavém dni nebo tréninku. Tato lekce momentálně není ve stálém programu, ale budeme ji pro vás čas od času připravovat jako speciální lekci - sledujte změny v rozvrhu.


VINYASA jóga

Vinyasa je jóga, která příjemně plyne v rytmu vašeho dechu. Seznámíme se v ní s jednotlivými jógovými ásanami od základů. Začneme s jednoduššími variantami a postupně si osvojíme ty náročnější. 

Lekce je dynamická, posílíte celé tělo, podpoříte jeho pružnost.

 Na těchto lekcích se můžete těšit na lektorku Petru (úterý v 19:15 hod).


GRAVID jóga

Je pomalejší a jemnější než jiné styly jógy. Plně respektuje změny nejen tělesné, ale i pocitové a pomáhá ulevit od bolestí, které s sebou rostoucí bříško přináší. Cvičení je zaměřené na protahování a uvolnění těla, zejména zádových svalů, uvolnění kyčlí, posílení svalů pánevního dna. Dechová cvičení pomáhají maminkám se zklidnit, více ovládat své emoce, naučí je se více koncentrovat. Lekce jógy jsou zároveň i místem setkávání a možností výměny svých zkušeností a sdílení podobných pocitů během čekání na příchod miminka. Přijďte se naladit na sebe a své bříško s naší lektorkou Petrou (středa v 17:15 hod).

DĚTSKÁ jóga

Další lekcí v našem portfoliu je oblíbená dětská jóga, nazvaná jako JOGÍNCI. Praktikování jógy přináší především radost z pohybu. Děti se mohou nenásilnou a zábavnou formou naučit zacházet správně a ohleduplně se svým tělem i emocemi. Dětská jóga zlepšuje soustředěnost, koordinaci, rozvíjí fantazii. Učí děti nesoutěživosti a empatii k sobě samotným i k ostatním.

Dětská jóga bude vždy probíhat jako kurz (10 lekcí) a potkávat se budeme každou středu v 16 hod. 

O prázdninách pak pořádáme týdenní příměstský tábor.

Lekce pro vaše děti vede lektorka Eva

Ranní jemná jóga

Ranní jemná jóga se může stát příjemným začátkem vašeho dne. Lekce jsou vhodné opravdu pro každého, ať už je vám 20 nebo 60 let. Jsou vedeny v pomalejším tempu, zaměřeny na zdravá záda a protažení celého těla. 

Lekce ranní jógy nabízíme každé úterý a čtvrtek (vždy od 7:50 hod). Úterním ránem vás provede lektorka Eva, ve čtvrtek lekci připravuje lektorka Magda.

TEENAGE jóga

Lekce jsou určeny pro všechny teenagery (dívky i chlapce) ve věku 12 až 18 let, které jóga láká, ale na dospělácké lekci by se necítili ve své kůži. 

Naučíte se u nás jógu hezky od základů, budeme se věnovat také dechovým technikám, meditaci. 

Co vám lekce Teenage yogy přinesou? 

* objevíte, co všechno vaše tělo dokáže

* naučíte se mít své tělo rád/a

* získáte krásné zdravé držení těla

* posílíte svaly, imunitu, zvýšíte svou ohebnost a sílu

* zlepšíte svou koncentraci

* naučíte se lépe odolávat stresovým situacím

* vybudujete si sebevědomí, vnitřní klid a stabilitu, ať se děje, co se děje

* naučíte se odpočívat a užívat si pobyt ve svém těle tady a teď

* úleva od bolesti zad i menstruačních bolestí

Lekce doporučujeme také všem aktivním sportovcům a sportovkyním, jakožto kompenzační cvičení.  

Tuto lekci pro vás povede lektorka Lucka

KUNDALINI jóga

Kundalini jóga je velmi komplexní a tím pádem i rozsáhlá forma cvičení, která spojuje matru (zpěv), meditace, fyzické cvičení a dýchací techniky. Jednotlivé lekce mohou být klidné a plynoucí, ale také velmi dynamické, plné záplavy energie a tepla. Tyto možnosti plně využijeme s ohledem na skupinu.

Postupně se zaměříme na pružnou páteř, uvolňování ztuhlé krční a bederní páteře. Hodně budeme zapojovat paže. Uvolňování kyčelních a dalších kloubů na dolních končetinách jako vedlejší efekt jednotlivých asán zaměřených na práci s dechem, otevírání srdeční čakry a zpěv manter. Pomocí dechu a asán masírujeme také vnitřní orgány. Nedílnou součástí každé praxe jsou krátké pauzy mezi jednotlivými asánami spojené s koncentrací na tok energie v našem těle a postupně i v našem okolí. 

Postupně se takto budeme dostávat hlouběji do svého vnitřního prostoru a vnímat procesy ve svém fyzickém i mentálním těle. Zklidnění a celkové psychické uvolnění.

Lekce jsou vhodné pro všechny věkové skupiny a vede je pro vás lektorka Šárka (pondělí 9 hod a čtvrtek v 19 hod)